Yoga för nybörjare.

Jag försöker ju också träna yoga emellanåt. Den yoga som jag oftast använder mig av är solhälsningen. Det är som en rad övningar som du upprepar i en jämn rörelse och låter hela tiden andningen bestämmas av varje övning. Du börjar med att ta ett djupt andetag samtidigt som du reser armarna mot luften lungt och försiktigt och andas sedan ut ordentligt när du böjer dig ner mot marken. Såhär fortsätter man och låter övningen bestämma andningen, med vart annat andetag ut, och vart annat in. Denna cirkel av rörelser upprepar man 6-12 gånger.

Jag tycker att det är jätteavslappnande samtidigt som man blir ordentligt svettig. På bilden nedan ser ni hur övningarna går till. Hett tips för den som inte tycker om styrketräning. ;)

 

Bild: http://www.svt.se/toppform



Pusshej!



Kommentarer

Sabina

2009-02-24 - 20:36:36
Jo yoga är kul :) men jag tycker att "hunden" är rätt jobbig

Mia

2009-10-28 - 15:57:22
Neee.. solhälsningen är bara tråkig och jobbig XD

Skriv en kommentar









Tema gjort av Mimmi Thorneus