Avslöjandet!

Det hemliga projekt som jag nämnde tidigare var förstås en överraskningsfest för Andreas, som fyller år på onsdag. Han visste att det var någonting på gång och hade misstankar om en fest. När han klev in hos mig vid middagstid så tittade han försiktigt genom alla rum för att märka att det nog kanske inte var så i alla fall. Jag bjöd på fläskfilé och potatisgratäng till middag  och sedan kaffe, hembakade chocolate chip cookies och jordgubbar till efterätt. Sedan myste vi en lång stund innan vi tog pick och pack för att gå ner till Holmen. När vi väl kom dit bjöd jag på en romantisk picknick med baguetter, jordgubbar, champagne och tårta. Rätt som det var när Andreas släppt allt hopp om en fest så dök den första gästen upp. Andreas såg riktigt lycklig ut. När folk började anlända berättade jag för Andreas hur jag ordnat dricka till honom, något att grilla, uteleksaker mm. Vi grillade och åt tillsammans innan vi spelade brännboll. Det var riktigt kul trots att vi spran en hel del och jag i dag har en del träningsvärk. Efteråt gick vi hem till mig och spelade kubb innan vi begav oss in i lägenheten och spelade ölspelet som också var riktigt lyckat. När klockan närmade sig elva så begav vi oss ner till krogen och satt där till halv ett då vi kände att dagen hade varit lång och härlig men att den nog fick sluta där.

I dag har vi haft en riktig bakisdag och ätit rester och legat i sängen för att spana på serier. Andreas gick hem för någon timme sedan och jag ligger nog kvar ett par timmar till innan jag tar tag i skolarbetet igen. Puss!



Det bjöds på tårta i form av marängbotten med fläderbärsaft i, mandelmassa, grädde och jordgubbar. En riktig hitt!



Även hembakade chocolate chip cookies var en succé som gick åt. ^^,

Kommentarer

LillaMaggan

2009-05-25 - 11:51:49
oj! vilken plan och vilken fin dag! han måste ha blivit väldigt väldigt glad!

Skriv en kommentar









Tema gjort av Mimmi Thorneus