Den där vikten

Sedan jag började den 1 november har jag nu mätt 7,5 cm mindre kring midjan och 6,5 cm mindre kring höfterna. Vågen visar lite drygt ett par kg mindre också. Men eftersom jag styrketränar mycket så utgår jag väldigt lite från vågen eftersom jag vet att måttbandet visar mer korrekta resultat. Muskler tar mycket mindre plats än fett, så jag kan tekniskt sett ha samma vikt men se betydligt mindre ut när jag har mer muskler och mindre fett.
 
Det har varit svårt med mellanmålen på jobbet och middagen när man kommer hem trött och hungrig. Och när jag tog körkortet firade vi med pizza. Men tydligen är det okej att slarva lite ändå när det är under speciella omständigheter så länge jag sköter mig i det hela stora. Jag kan känna att jag är i en liten svacka när det gäller allt just nu också. Kroppen vill hellre slappa och äta julgodis och hjärnan vill inte behöva tänka på mat. Men å andra sidan vet jag att om jag tar mig över den här tröskeln har jag tagit mig närmare mitt mål och det kommer dröja fram till nästa svacka och nästa tröskel. Så nu traskar jag ut i köket och lagar frukost helt enligt planerna och ser fram emot ett träningspass i eftermiddag.
 

Skriv en kommentar









Tema gjort av Mimmi Thorneus