Lussekissar.

Jag har redan skrivit lite snabbt om när Katja var här. Lika mysigt som vanligt. Men jag har inte hunnit visa några bilder från det. Så de kommer här!
 
Vi tog en sväng på stan till att börja med som jag skrev om tidigare. På Åhléns hittade jag till min stora lycka knäckkola. Men jag blev snabbt ganska besviken för det smakade inte alls som knäck. Knäck kan vara det godaste som finns.
 
På stan hittade vi också ett ljusfat i granit. Jag ville ha någonting att ha mina adventsljus på. Men jag ville hålla det ganska enkelt och stilrent så detta blev ju perfekt!
 
Sen bakade jag stora (läs enorma) lussekatter. Eller lussekissar som jag kallar det för att jag tycker att det låter mysigare.
Vi smaskade lussekissar och tittade på film. Mysfaktor till tusen.
 
Medan degen jäste så smög jag upp lite adventsstakar också. Så mysigt att få ha ljusen i fönstren när det är mörkt utanför. Dagen därpå köpte jag och Andreas också julgardiner som inte är svarta och satte upp. De blev bruna med hjärtan på som ni ser lite svagt på bilden.




 

Kommentarer

Jenny

2012-12-04 - 13:47:22
så mysigt :) vill också baka lussebullar!

Skriv en kommentar









Tema gjort av Mimmi Thorneus