Isokalorisk kost.

Just nu (från och med idag, igen) äter jag isokalorisk kost. Det är ganska mycket mat men inte så mycket kalorier. Tänkte att jag kunde visa hur en typisk matdag ser ut. Jag tycker det funkar jättebra när jag tränar så mycket som jag gör när jag väl tränar. Det vill säga en eller flera gånger per dag. Detta äter jag i alla fall till frukost!
 
  • 250 g frukt, i detta fall äpple och banan.
  • 2 ägg, kokta
  • 50 g ost, max 10% fett
Sen lägger jag till två kapslar omega-3 samt en multivitamin. Jag har varit så stressad senaste tiden att jag har tappat hår så jag behöver lite extra vitaminer tror jag. Och lite d-vitamin skadar ju inte under den mörka årstiden. Så nu har ni fått en bild av min frukost! Dagsintaget hamnar på 1600 kcl om dag ca. Och som ni ser är det ganska mycket mat så man blir mätt. Sen blir det "lättare" mat senare på kvällen. Jag hann inte äta klart frukosten idag så halva frukosten blev mellis också. 
 

Skriv en kommentar









Tema gjort av Mimmi Thorneus