Middagsbjudning

Igår hade vi finbesök i form av Anna och Per som var här på middag. Vi åt fläskfilé i vitlökssås toppat med gräslök på färsk pasta smaksatt av spenat. Till efterätt serverade jag hembakt morotskaka som fick ett gott betyg. Anna sa att det var den godaste morotskaka hon ätit i sitt liv. Då kan man ju inte annat än vara stolt. Efter all god mat spelade vi Alias och det gick vilt till emellanåt. Flera av oss var riktiga tävlingsmänniskor när det kom till kritan. Riktig myskväll helt enkelt. Dock kom jag i säng ganska sent så det bliv väl förtjänt sovmorgon i morse.
 
 
Väl uppe har jag i alla fall varit produktiv! Jag har städat och diskat bort allting från gårdagen. Marinerat en kyckling som nu står i ugnen på grillning. Och förberett lite inför veckan. Lite senare kommer Katja förbi så vi kan laga lite middag tillsammans och skvallra lite bröllopsplaner. Men nu ska jag nog sjunka ner i ett bad och bara slappna av en stund.
 
 

Skriv en kommentar









Tema gjort av Mimmi Thorneus